0251.590.841, Luni - Vineri 09:00 - 18:00



MENIU
 

 

Diverse
Calculator HP Compaq Pro 6300
Calculator HP Compaq Pro 6300, Intel Core i5 3470, 3.2 GHz, 4GB, 250GB...
790 LEI

SM SSD 256GB 860 PRO SATA3 MZ-76P256BW
SSD Samsung, 256GB, 860 Pro, retail, SATA3, rata transfer r/w: 560/530...
760 LEI

GIGABYTE AORUS RGB SSD M.2 PCIe 512GB
SSD GIGABYTE AORUS RGB 512 GB, M.2 internal SSD, PCI-Express 3.0 x4, N...
587 LEI

MB INTEL H310 GIGABYTE H310M S2V 2.0
Placa de baza Gigabyte H310M S2V 2.0, Socket LGA1151 v2, 2*DDR42666/24...
291 LEI

Q & A

Q & A CASE DE MARCAT

Q & A CALCULATOARE SI LAPTOPURI

Q & A Monitoare / TV / Video

 

CASE DE MARCAT

1) Q: Ce acte sunt necesare pentru a achizitiona o casa de marcat ?
2) Q: Cat timp dureaza de cand cumpar casa pana o pot folosi ?
3) Q: Se poate muta o casa de marcat de pe o firma pe alta ? In ce conditii ?
4) Q: Contractul de service este obligatoriu ?
5) Q: Contractul de role este obligatoriu ?
6) Q: Ce casa de marcat sa achizitionez ?
7) Q: Ce trebuie sa fac daca vreau sa mut casa de la o adresa la alta ?
8) Q: Pot sa recuperez un raport zilnic pierdut ?
9) Q: Ce fac daca am tiparit un bon gresit ?
10) Q: Ce fac dacă mi se defecteaza casa de marcat ?
11) Q: Cat timp casa de marcat este defecta in service  inchid magazinul ?
12) Q: Ce este cartea de interventie ?
 

1) Q: Ce acte sunt necesare pentru a achizitiona o casa de marcat ? Sus ↑

A: Pentru achizitionarea unei case de marcat este nevoie de: stampila, copie dupa CUI, copie buletin/carte de identitate administrator/imputernicit (caz în care este necesara si imputernicirea), copie dupa  certificatul constatator al punctului de lucru emis de Oficiul Registrului Comertului sau dupa declaratia privind sediile secundare inregistrata la Administratia Judeteana a Finanțelor Publice si copie dupa factura de achizitie a casei de marcat si dupa dovada platii acesteia.

2) Q: Cat timp dureaza de cand cumpar casa pana o pot folosi ? Sus ↑

A: 2-3 zile lucratoare.

3) Q: Se poate muta o casa de marcat de pe o firma pe alta ? In ce conditii ? Sus ↑

A: Da, se poate muta o casa de marcat de pe o firma pe alta, dar doar daca firma pe care este casa fiscalizata nu este suspendata, radiata sau nu se afla in orice alta forma de organizare ce o împiedica sa emita facturi.

4) Q: Contractul de service este obligatoriu ? Sus ↑

A: Da, conform Hotararii nr. 2398/21 decembrie 2004 publicata  in Monitorul Oficial, Partea 75 din 21 ianuarie 2005
Art. 106. - (2) Distribuitorii autorizati sunt obligati ca, prin intermediul propriilor tehnicieni de service sau al unitatilor de service acreditate, sa asigure:
a) interventia prompta si gratuita, la solicitarea organelor de control;
b) instalarea aparatului nou si repunerea in functiune ori inlocuirea aparatului defect, in termen de 72 de ore de la solicitarea utilizatorului;
c) instruirea utilizatorului, completarea cartii de interventii a aparatului si semnarea declaratiilor de instalare;
d) efectuarea a cel putin o verificare anuala a aparatelor de marcat electronice fiscale si indeplinirea oricaror alte obligatii ce revin unitatilor de service potrivit ordonantei de urgenta si prezentelor norme metodologice.
Art. 107. - (1) Operatiile prevazute la art. 106 alin. (2) lit. b)-d) se fac gratuit in perioada de garantie, iar in perioada de postgarantie contra cost, pe baza de contract incheiat de utilizator cu unitatea de service acreditata.
(4) Refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.
(5) In cazul in care organele de specialitate prevazute la art. 12 alin. (1) din ordonanta de urgenta constata neutilizarea aparatului de marcat electronic fiscal ca urmare a defectarii si nerepunerii in functiune a acestuia datorita inexistentei unui contract valabil de service pentru perioada de postgarantie incheiat in conditiile mentionate la alin. (2), acestea vor aplica agentului economic in cauza amenda contraventionala prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta si vor suspenda activitatea unitatii pana la achizitionarea si instalarea unui alt aparat. (Art 11 alin 1 litera b) faptele prevazute se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 40.000 lei;

5) Q: Contractul de role este obligatoriu ? Sus ↑

A: Da, conform ORDONANTEI DE URGENTA nr. 28 din 25 martie 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale Republicata si modificarilor si completarilor ulterioare.

(6) Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati: 
a) sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv; 
b) sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta; 
c) sa solicite distribuitorului autorizat de la care a cumparat aparatul sau unitatii acreditate de catre acesta completarea manualului de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii; 
d) sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare, care sa asigure mentinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta, precum si clauze privind daunele la care sunt indreptatiti utilizatorii in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre furnizori. 
Art. 10 Constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu sunt considerate infractiuni:
h) incalcarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a dispozitiilor art. 4 alin. (6) lit. a)-d), precum si incalcarea de catre furnizorii consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice fiscale a dispozitiilor art. 4 alin. (8); h 1 ) nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiilor prevazute la art. 4 alin. (6) lit. e); 
Art. 11 (1) Amenzile pentru contraventiile prevazute la art. 10 se aplica operatorilor economici, cu exceptia celor prevazute la art. 10 lit. d), astfel:
a) faptele prevazute la art. 10 lit. c), e), f), g) si o) se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei;
b) faptele prevazute la art. 10 lit. a), b), h1), i), j), l) si m) se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 40.000 lei; 
c) faptele prevazute la art. 10 lit. h), k) si n) se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 100.000 lei. 

6) Q: Ce casa de marcat sa achizitionez ? Sus ↑

A: Dacă punctul de lucru este mobil atunci trebuie aleasa o casa de marcat portabila cu un acumulator care sa tina suficiente bonuri si care sa se incarce si la masina. Daca punctul de lucru este fix atunci trebuie aleasa dupa tipul magazinului, dupa numarul estimat de bonuri care se emit sau daca se conecteaza sau nu la un sistem de gestiune.

7) Q: Ce trebuie sa fac dacă vreau sa mut casa de la o adresa la alta ? Sus ↑

A: Pentru a muta casa de la un punct de lucru la altul trebuie sa se schimbe memoria fiscala a casei de marcat si sunt necesare cartea de interventie, numarul de ordine emis de ANAF  original precum si toate actele  care sunt necesare si la achizitionarea unei case de marcat: stampila, copie dupa CUI, copie buletin/carte de identitate administrator /imputernicit (caz in care este necesara si imputernicirea), copie dupa  certificat constatator al punctului de lucru emis de Oficiul Registrului Comertului sau dupa declaratia privind sediile secundare inregistrata la Administratia Judeteana a Finantelor Publice si copie dupa factura de achizitie a casei de marcat si dupa dovada platii acesteia.

8) Q: Pot sa recuperez un raport zilnic pierdut ? Sus ↑

A: Se poate relista o copie a raportului zilnic pierdut, procedura fiind diferita de la o casa la alta.

9) Q: Ce fac daca am tiparit un bon gresit ? Sus ↑

A: Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si costatarea de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata;

10) Q: Ce fac dacă mi se defecteaza casa de marcat ? Sus ↑

A: Sunteti obligat sa notificati defectiunea firmei de unde s-a cumparat casa de marcat sau firmei cu care aveti contract de service.

11) Q: Cat timp casa de marcat este defecta in service inchid magazinul ? Sus ↑

A: Nu, nu se inchide magazinul, se noteaza inregistrarile in registrul special si se emite chitanta clientului pentru suma achitata si, la solicitatea clientului se emite si factura.

12) Q: Ce este cartea de interventie ? Sus ↑

A: Este cartea casei de marcat in care se noteaza orice interventie pe care tehnicienii de service o efectueaza asupra acesteia.

 

CALCULATOARE SI LAPTOPURI

1) Q: Instalati windows ?
2) Q: Am un calculator/laptop care nu pornește, se poate repara ? Cat costa verificarea ?
3) Q: Ce inseamna curatarea laptopului si cat de des este recomandat sa se faca ?
4) Q: Am un laptop care scoate un zgomot puternic ce problema are?
 

1) Q: Instalati windows ? Sus ↑

A: Da, se instaleaza sistemul de operare windows, doar daca aveti licenta achizitionata si faceti dovada achizitiei prin factura alaturi de care trebuie sa ne oferiti sticker-ul de licenta sau un cd/dvd/stick original cu windows, dacă este retail.

2) Q: Am un calculator/laptop care nu pornește, se poate repara ? Cat costa verificarea ? Sus ↑

A: Se face o verificare a intregului sistem pentru a se depista componenta defecta, verificare ce costa 30 de lei, dar daca se decide remedierea defectului se achita doar costul remedierii nu si al verificarii.

3) Q: Ce inseamna curatarea laptopului si cat de des este recomandat sa se faca ? Sus ↑

A: Prin curatarea unui laptop se intelege desfacerea in totalitate a acestuia, curatarea tuturor componentelor interne si inlocuirea pastei termoconductoare atat la chipseturi cat si la procesor. Prima curatare este recomandata sa fie facuta la 2 ani de la achizitia laptopului nou si apoi in fiecare an pentru a evita o defectiune a placii de baza.

4) Q: Am un laptop care scoate un zgomot puternic ce problema are? Sus ↑

A: Ventilatorul intern este gripat si necesita o degripare alaturi de curatarea intregului laptop. Daca dupa aceasta degripare tot scoate zgomot, necesita inlocuire. Mentinerea unui ventilator ce scoate zgomot duce la incingerea procesorului sau a chipsetului video ceea ce genereaza o scaderea a performantelor laptopului sau chiar o defectiune iremediabila.

 

Monitoare / TV / Video

1) Q: Ce inseamna Grad LUX, A, A+, B ?

1) Q: Care este diferenta dintre panourile TN, IPS, PLS, AHVA, VA?

 

1) Q: Ce inseamna Grad LUX, A, A+, B ? Sus ↑

Grad LUX = estetic impecabil/ as new
GRAD A+ = Pete foarte fine sesizabile pe ecran alb / modele mai vechi cu ecran perfect
GRAD A = Pete mici sau puncte de presiune
GRAD B = Pete mici sau puncte de presiune, pixeli morti, umbre sau zgarieturi fine pe ecran

 

2) Q: Care este diferenta dintre panourile TN, IPS, PLS, AHVA, VA? Sus ↑

Fiecare tip de panou / tehnologie are propriile avantaje si dezavantaje.

TN - accepta rate de refresh mai mari, timpi de raspuns mici, decalaj de intrare decent. Dezavantajele sunt unghiurile lor de vizualizare mai reduse si faptul ca nu exceleaza la reproducerea culorilor.

IPS - rezolva problemele panourilor TN, cu o mai buna reproducere a culorilor si unghiuri de vizualizare mai mari, dar fac acest lucru cu pretul ratei de reimprospatare si al timpului de raspuns. Panourile IPS sunt utile in special pentru cei care doresc o experienta vizuala frumoasa / imersiva sau lucreaza pe editare grafica.

PLS si AHVA - sunt similare cu IPS si sunt greu de diferentiat de obicei.

VA - ofera un teren de mijloc, cu rate de improspatare mai bune decat IPS si niveluri de contrast mai ridicate, dar au unghiuri de vizionare mai reduse si sunt mai putin bune pe reproducerea culorilor, desi in general sunt mai bune decat TN.

Produse care v-ar putea interesa
Casa de Marcat Datecs WP50, Noua generatie
Noul model casa de marcat PORTABILA WP50 cu jurnal electronic avizat i...
929 LEI

Imprimanta fiscala Datecs FP800, Noua generatie
Noul model imprimanta fiscala FP800 este avizat in conformitate cu pre...
2.150 LEI

Imprimanta fiscala Datecs FP650, Noua generatie
Noul model imprimanta fiscala FP650 este avizat in conformitate cu pre...
1.900 LEI

Afisaj client DPD-501
Afisaj client DPD-501, pentru casele de marcat desktop si imprimanta f...
389 LEI 329 LEI

LIC BIT IS 2020 5DISP 1AN RETAIL
Licenta retail Bitdefender Internet Security 2020 - protectie completa...
149 LEI

Laptop Fujitsu LIFEBOOK S792
Laptop Fujitsu LIFEBOOK S792, Intel Core i7 3520M 2900 MHz , 8GB RAM, ...
1.390 LEI 1.349 LEI

Calculator HP Compaq 8200 Elite
HP COMPAQ ELITE 8200, Intel Core i5 2500K 3.3 GHz, 4GB, 500GB, DVD-RW,...
789 LEI

Calculator Lenovo ThinkCentre M92
Calculator Lenovo ThinkCentre M92, Intel Core i5 3470 3200MHz, 4 GB RA...
819 LEI


Viziteaza magazinul Euro-computer.ro pe ShopMania

Euro Computer face eforturi permanente pentru a păstra acurateţea informaţiilor din acestă pagină. Specificatiile tehnice sunt informative, in conformitate cu datele transmise de catre furnizorii, producatorii sau reprezentantii oficiali. Ele pot fi modificate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala.Toate promoţiile prezente în site sunt valabile în limita stocului.Pentru sesizari, scrieti-ne pe adresa contact@euro-computer.ro.
Fiecare produs beneficiaza de garantia specifica data de catre furnizorul, producatorul sau distribuitorul oficial.
Firma noastră este înregistrată la ANSPDCP ca operator de date cu caracter personal cu nr. 34487

Powered by Opencart
Euro Computer Craiova © 2020